FÓRUM


Přidat příspěvek

Jméno:*
Předmět:*
Obsah:*
Opište:* protector.png

Cívka, Rozdělovač
Onder
profilovka
02.12.2017 19:23:26
Zdar, chtěl sem se zeptat zda by mi někdo řekl jak zapojit cívku a rozdělovač, protože předchozí majitel splácal všechny kabely do sebe a natahuji nové.. Díky!

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Cívka, Rozdělovač
Jan Adamec
profilovka
04.12.2017 11:14:31
Nazdar,
na cívce na vývod č. 16 patří + kabel z ,,auta,, a na vývod č. 1 na cívce patří kabel od rozdělovače. Aspoň já to tak mám. A pokud ti to nebude fungovat tak je přehoď :-)
Viva Fiat
Závada zadního okruhu brzd
Štěpán Valtr
profilovka
18.11.2017 14:53:40
Vážení členové spolku,

dovolte, abych se na Vás obrátil s prosbou o radu.

Byl jsem minulý týden na STK s Maluchem a zjistilo se, že mi vůbec nebrzdí zadní brzdy. Přední brzdy však spolehlivě brzdí. Takže jsem dnes sundal zadní buben, abych se přesvědčil, zda brzdový váleček nevázne. A je to v pořádku, oba pístky jsou volné, jeden dokonce docela dost prosakoval, takže obložení bylo mastné, což ale nepokládám za hlavní příčinu selhání zadních brzd, neboť při sešlápnutí pedálu se buben zcela volně točil, ruční brzda ale fungovala, …tak jsem zkusil váleček odvzdušnit a zjistil jsem, že když při otevřeném ventilku odvzdušňování šlápnu na brzdu, tak z ventilku neteče žádná brzdová kapalina, …šlapal jsem na brzdový pedál opravdu velkou silou a nic, žádná brzdovka. To tedy vypadá na závadu hlavního brzdového válce, kde asi funguje pouze přední okruh a zadní je nějak zablokován. Prosím Vás tímto o radu, zda vyměnit starý hlavní brzdový válec za nový, či zda bude stačit hl. brzd. válec repasovat. Maluch teď asi dva roky stál, nikdo s ním nejezdil, tak se asi přilepil píst v hl. brzdovém válci, nebo nevím. Děkuji za případné podněty a rady.

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Závada zadního okruhu brzd
Jaroslav Meduna
profilovka
22.11.2017 06:30:31
Ahoj Štěpáne,
vypadá to na hlavní brzdový válec, za mě bych ho vyměnil za nový, vyměnil bych i brzdové válečky vzadu, tím nic nezkazíš.
RE: Závada zadního okruhu brzd
Štěpán Valtr
profilovka
22.11.2017 15:48:59
Ahoj Jaroslave,

děkuji za reakci, ten hlavní válec musím opravdu vyměnit, brzda je na pošlap tvrdá a má dlouhý chod. Jde však o to, že pro výměnu je hlavní válec ve velmi nepřístupném místě karoserie, ...když se sundá plastový kryt, tak na všechno tam je fakt málo místa, ...navíc, koukal jsem na to, a matky brzdových trubek jsou již dost orezlé, takže když to budu chtít povolit, tak téměř jistě žvejknu šestihran, ...musí se to povolit stranovým klíčem, golu na to ze zřejmých důvodů nasadit nejde, takže mám trochu obavy, zda půjdou původní brzdové trubky vrátit zpátky na nový válec, ...ono to asi nepůjde povolit, takže budu muset trubky štípnout a vyměnit za nové, ...to je ale hrozná práce, kvůli trubce, která vede dozadu je nutno rozebrat půl auta, takže bych byl opravdu rád, kdybych se tomu mohl nějak vyhnout, ...nenapadá tě nějaké řešení, jak bezpečně povolit matice brzdových trubek, aby se daly opět použít???
RE: Závada zadního okruhu brzd
Jaroslav Meduna
profilovka
22.11.2017 18:06:49
Ahoj,já když jsem toto dělal,tak jsem dal celý brzdovy systém nový včetně trubicek a hadic, vím, co to je za praci.
RE: Závada zadního okruhu brzd
Pavel Čapek
profilovka
23.11.2017 10:30:05
Ahoj, brzdovej válec jde ven snadno je tam místa dost, toho se neboj, naopak je to věc, která je během 10 minut vyměněná bez problémů. Na obě matky držící válec se většinou pohodlně dostaneš golou s nástavcem. Den předem celej válec postříkej wd-40 a nikdy jsem neměl problém s tím, že by staré trubičky nešli vrátit do nového válce a netěsnili pokud už vyditelně nebyli poškozené od někoho jiného. I když jsem je točil ven sikovkama tak zpátky šli a těsnili. Když budeš mít venku válec, nejdřív zkontroluj jestli ti vůbec jde brzdovka hlavní trubkou zadního okruhu, stříkni do ní brzdovku a měj povolený jedno prase ...delší dobu zabere napustit okruh a odvzdušnění. To je nejhorší práce a nedá se uspěchat jinak si napěníš brzdovku. válec se nejlíp napouští tak, že vyheveruješ co nejvejš předek nebo najedeš alespoň na obrubák, i tak bejvají staré hadice z nádobky trochu zkroucené a leckdy je tam bublina která se chová tak, že lítá sem a tam při sešlapování, někdy pomůže víc vyheverovat, někdy pomůže trochu tlaku v nádobce a někdy naopak podtlak (ten se mi osobně osvědčil nejlíp prostě pusou tu bublinu vysaješ (samozřejmě bacha! je to brzdovka!! tu v puse mít nechceš..) ale pokud nenáš nádobku na max tak je to cajk. Někdo si na to dělá přípravky.. že navrtá víčko a do toho dá hadici atd... Předek měj zvedlej jen při napouštění to je jasný a pak posupuj klasicky postup pro odvzdušnění. Válec kup novej, nerepasuj nedělá to dobrotu.. a jeste nakonec samozrejme nová brzdovka, proplach VŠECH trubiček, a maximální čistota pri práci. seřídit samostavy a hurá do Alp! Omlouvám se za překlepy píšu rychle na mobilu. Cześć!
RE: Závada zadního okruhu brzd
Štěpán Valtr
profilovka
24.11.2017 15:38:08
Děkuji kluci za odpovědi, jsem teď trochu klidnější, když se to podařilo vám, tak bych to měl zvládnout také. Už jsem objednal nový válec a pro jistotu přední i zadní válečky a také nové pakny, ...jenom se zeptám: kolik flaštiček brzdovky spolkne napuštění celého okruhu a co se odvzdušňuje dřív: zadní okruh, nebo přední okruh???
RE: Závada zadního okruhu brzd
karel
profilovka
25.11.2017 15:41:36
Ahoj,začíná se tím ,že připojíš hadičky k hl. br. válci a naleješ do nádobky br.kapalinu ( stačí DOT 3 ) 0,5 l balení ideál ) - trubičky jsou sice připojené,ALE nedotažené,,tím si částečné odvz.hlavní br.válec,,potom dotáhneš. Začíná odvzdušnění u zad.Levého, pak zad.Pravé,,Př.Pravé,,Př. Levé. Zatím :)
RE: Závada zadního okruhu brzd
Karel Hanel
profilovka
25.11.2017 15:51:52
Joo, na povolování,,i brzd. trubiček a nejan u hl. br. válce - jsem používal stiskací kleště,,to povolíš vše,, Tak Ať se zadaří :)
Zima.
Karel Máca
profilovka
31.10.2017 14:17:09
Ahoj kolegové, jak zazimováváte své maluchy? Co dáváte do benzínu aby se ekosračky do jara nevysrážely a vůbec co je dobré pokud s autem nebudu tak 5 měsíců jezdit? Díky za všechny postřehy Karel..

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Zima.
Štěpán Valtr
profilovka
03.11.2017 16:02:51
Ahoj Karle.

Malucha zazimovávám tak, že nejprve umeju dešťovou vodou kastli, nechám oschnout, pak vosk, rozleštit, napajcovat plasty vylepšovákem (nějaký svinstvo pro repasy plastů...), pak natankovat plnou až po hrdlo a šup s ním do garáže, ...na sněhu fakt nejezdím, to by mi schořely blatníky před očima, :D) Maluch nemá vůbec žádnou antikorozní úpravu podvozku, takže do solanky opravdu nesmí, ...no a nakonec vyndám baterku a uklidím jí do sklepa, kde nemrzne, ...jednou za měsíc ji dobíjím. Co se týče Maluška, tak ještě jedna taková fínta: když dlouho stojí, tak je dobré jednou týdně, nebo jednou za 14 dní, mu šlápnout na brzdu, ...to aby se nepřilepily gumičky v brzdovém válci. Jinak jsem si ještě říkal, že bych mohl koupit na něj plachtu, aby se mi na ňho neprášilo, no, uvidím, to už je jen třešínka na dortu, hlavní věci jsem už řekl. No a co Ty, dáváš ho taky komplet na špalky?
RE: Zima.
Karel Máca
profilovka
04.11.2017 08:07:42
Ahoj Štěpáne a diky za radu. Já to mám složitější, v garáži mi stojí další auto a musím mít i místo na civilní auto pro běžné ježdění. Takže maluch půjde na tvrdý vosk a pod plachtu na dvůr. Rád bych se zeptal, v dobové příručce radí nalít dírou na svíčku pár kapek motorového oleje do válce a protočit, máš s tím zkušenost? A ještě jsem objevil přípravek do benzínu který má bránit degradaci paliva, originál je pro motorové sekačky, s tím se někdo setkal? Dík:-)
RE: Zima.
Karel Máca
profilovka
04.11.2017 08:10:19
Stabilizátor paliva BRIGGS and STRATTON 250 ml červené...Tohle jsem měl na mysli.
RE: Zima.
Štěpán Valtr
profilovka
04.11.2017 14:41:57
Ahoj Karle,

do válců nic neleju o oleji do válců jsem nic neslyšel, ale logiku to má, nakonzervuje se povrch válce nad pístem, takže asi je to možné udělat. Do benzinu také nic nedávám, pouze natankuji plnou, aby se v nádrži nesrážela vlivem chladu voda, ...jinak jsem ještě zapomněl, že je dobré občas přes zimu dofouknout kola na správný tlak.
RE: Zima.
Pavel Čapek
profilovka
04.11.2017 16:26:34
Ahoj před uložením jakéhokoliv motoru vždycky vyndám svíčky a stříknu silikonovej olej a neprotáčím aby mě nevyběhl ven výfukem, pak dám svíčky z5. Když se todle neudělá, tak zkondenzovaná vlhkost může šeredně poškodit povrch válce doslova prožere důlky. Před pár dny se mi rovna takovej motor dostal do ruky, foto když tak můžu poslat, jak to vypadá.
RE: Zima.
Karel Máca
profilovka
07.11.2017 15:42:01
Díky moc za rady a inspiraci :-) Karel
RE: Zima.
Jirka
profilovka
09.11.2017 22:34:02
Nebo prostě jednou za čas natočit a nechat chvilku proběhnout - a nemusíš pod svíčky nic stříkat.)
Naštartuje a zdochne
Jana
profilovka
26.09.2017 09:47:56
Ahoj, vedeli by ste mi prosím Vás poradiť čo robiť keď Maluch naštartuje na sytič pobeží 7-10 sekúnd a zdochne. Potom už nenaštartuje. Sviečky sú skontrolované. Viete mi prosím Vás poradiť?

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Naštartuje a zdochne
Štěpán Valtr
profilovka
28.09.2017 16:25:08
Ahoj Jano, zřejmě je to za á)způsobeno přílišným množstvím benzínu ve startovací směsi, to se pozná podle toho, že svíčky jsou po vyšroubování mokré, a nebo za bé) malým množstvím benzínu ve směsi, což může mít na svědomí malý výkon benzínové pumpy, ...to by ale Maluch nestartoval vůbec, ...pokud tedy říkáš, že po dlouhé pauze nastartuje bez problémů, ale pak chcípne, tak bych to viděl spíše na takzvané: "přechlastání" při startu. Také může jít o příliš starou baterii, která při dalším startu už nedá potřebný proud pro kvalitní jiskru. Takže základ je: mít novou (nabitou) baterii a zkontrolovat nastavení bohatosti směsi při volnoběhu. Také zkontrolovat vůli osičky škrtící klapky karburátoru. Když motor točí a nestartuje, tak zkontrolovat jiskru na svíčce. Víc mne nenapadá.
Seřízení motor
Kuba
profilovka
24.09.2017 22:07:02
Ahoj, potřeboval bych pomoct s kompletním seřízením motoru, výměnou rozvodů a připraveni malucha na listopadovou jizdu cca 3000km.
Je někdo ochotný z Prahy a okolí, kdo by se za předem domluvenou cenu pustil do práce?
Děkuji

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
Stropnice
Jiří Seifert
profilovka
31.08.2017 09:17:39
Zdravím.
Nedávno jsem se pořídil Malucha a chtěl bych se zeptat jak máte řešenou "stropnici". Já v autě žádnou nemám jen holej plech a nelibí se mi to a tak přemýšlím jak to zakrýt. Děkuji

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Stropnice
Černovský
profilovka
18.09.2017 17:59:48
áleží jaký rok výroby je Fiat První typyměly jen takové male přilepené čalounění ke stropu Novy typ 126-650 měl sololitovou desku plepenou takovou tuhou látkou a byl po cele ploše auta. Držel po stranách ve žlábcích. Myslím si, že budete marně shánět nové čalounění a tak vám nic jiného nezbyde než vyhledat pomoc čalouníka. Přímo na strop nic nelepte ohledně hluku
RE: Stropnice
Mira
profilovka
27.09.2017 21:01:08
Já tam mam karton s látkou která se mi dosti prohýbá dovnitř a já ji zase ohýbám zpět ,to je originál takový semiš nebo co to je?
RE: Stropnice
Jiří Seifert
profilovka
19.10.2017 13:04:45
Stropnici jsem sehnal od kamaráda co mu zůstala doma.
Brzdy
Tomáš
profilovka
29.08.2017 10:47:23
Zdravím, zajímá mě jestli se závada na hlavním brzdovém válci může projevovat i dlouhým "mrtvým" chodem pedálu brzdy, popřípadě co způsobuje velký mrtvý chod pedálu. Brzdy mám odvzdušněny.
Děkuji za odpověď.

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Brzdy
Bibi
profilovka
08.09.2017 18:52:47
Resil sem stejny problem a bylo to timto http://www.revoracing.cz/subdom/www/index.php?option=com_content&view=article&id=88&Itemid=327
RE: Brzdy
Bibi
profilovka
09.09.2017 06:29:33
Jeste bych doplnil ze staci vyvrtat diru pouze do jedne pakny cca 10 mm od puvodni diry.
RE: Brzdy
Jan Adamec
profilovka
19.09.2017 07:38:58
Taky jsem to řešil několikrát a osobně teda nevrtám do paken, ale pružinky si prostě natáhnu. Hlavně to chce mít pevný svěrák, pořádně tam pružinku uchytit a taky trochu síly abys ji natáhl. Jediná nevýhoda je ta, že když ji natáhneš hodně tak ji můžeš vyhodit. Ale při ceně nových je to jedno :-)
Dotaz
Pajac
profilovka
29.08.2017 07:07:11
Zdravím.Mam střešní box zřejmě na Malucha ale potřeboval bych zjistit jestli je opravdu z fiata. Je někdo schopný určit zda se jedná o rakev na Malucha? Prosím pište na mail.(ize@seznam.cz) dekuji

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
Chcípání zahřátého motoru
Dan Arnošt
profilovka
24.08.2017 19:52:56
Ahoj, dal jsem se do renovace 126p 650ccm a potýkám se s jedním problémem. Za studena auto bez problémů startuje a na volnoběh drží. Po zahřátí není schopno udržet otáčky a při každém zastavení chcípe. Zatím jsem jen přidal otáčky volnoběhu na karbecu a to nepomohlo. Máte někdo zkušenost, co všechno by to mohlo způsobovat, ať vím, kam koukat? Jinak ještě svíčky a kábly ke svíčkám jsou nový, ale baterka je už stará. Díky za tipy!

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Chcípání zahřátého motoru
Štěpán Valtr
profilovka
25.08.2017 15:32:21
Ahoj Dane,

zkus u teplého motoru seřídit bohatost směsi, pouhé otevření klapky dorazovým šroubem nestačí! Popis jak na to viz u příspěvku dole.
RE: Chcípání zahřátého motoru
Bibi
profilovka
07.09.2017 20:19:29
Mel sem stejny problem. Pomohla az vymena karburatoru. Umi se vychodit osicka skrtici klapky a pak to prisava falesny vzduch kolem osicky. Da se to celkem jednoduse zjistit protoze oba konce osicky trci ven z karbecu takze s ni zkusit rukou zahybat a zjistit vuli.
Bohatost směsi
Michal2
profilovka
20.08.2017 16:58:14
Nevíte někdo jak správně nastavit bohatost směsi u 650E...?

Předmět:
Jméno:*
Odpověď:*
Opište:* protector.png
Odpovědět
RE: Bohatost směsi
Štěpán Valtr
profilovka
21.08.2017 16:20:58
Ahoj Michale,

zřejmě máš na mysli bohatost směsi při volnoběhu, protože bohatost směsi při částečném a plném výkonu je nastavena hlavní tryskou a nijak se štelovat nemůže, leda si pořídit patřičný výstružník a hlavní trysku přestružit na větší průměr. Pokud máš na mysli seřízení volnoběhu tak to se provádí takto: nastartuje se motor a trochu se otočí šroubem dorazu škrtící klapky aby se motor dal do vyšších volnoběžných otáček, nebo ještě lépe seřizuje se motor po delší jízdě, aby byl zahřátý na provozní teplotu. Pak, když je motor ohřátý, se zašroubuje šroub bohatosti směsi volnoběhu až na doraz a následně se povolí o dvě otáčky. Pak se vrátí šroub dorazu škrtící klapky nazpět do původní polohy až začne problikávat kontrolka dobíjení a motor začne trochu cukat, následně se dalším otáčením šroubu bohatosti směsi docílí uklidnění chodu motoru a zhasnutí kontrolky dobíjení, rozumí se povolováním šroubu, tedy přidáváním benzínu do směsi. Snad jsem to popsal správně a srozumitelně, když tak mne chlapi opraví.